Leta i den här bloggen

fredag 1 juli 2011

Lite ranking info. En bit kvar till världsetta??


På golf.se kan man titta på sin ranking och hur man ligger till både inom klubben och jämfört med andra is Sverige. Titta på det dom skriver heter HCP tavla och där låg jag idag 57:a i klubben av 880 personer så de är ju inte så dumt. Men de är en bit kar till världsetta då man är 18 095 i Sverige. Får trösta mig med att jag är 2:a i klubben om man tittar på samma kön och ålder. Tror dock att jag va etta i den kategorin sist jag kika så jag har ju blivit petad från första platsen..:D

I helgen blir det 2 rundor golf om vädret tillåter. Tänker spela från vit tee igen. Denna gång på Kyssinge GK. Längden är ca 6200m och ger 10 slag i spelhandikap. Känns som Kyssinge GK är slopad som att den ska vara lätt. Ger liknande utdelning som hemmabanan faktiskt från gul tee med 5 slag.

Återkommer med rapport och förhoppningsvis en bra runda som puttsat HCP:n lite så jag blir rankad ETTA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar