Leta i den här bloggen

tisdag 5 juli 2011

2 rundor med blandat resultat


I helgen blev det 2 rundor med golf. En på hemmabanan Arlandastad GK och en på Kyssinge GK. På Kyssinge spelade jag från Vit tee.

Arlanda banan börjar ta sig mer och mer men det är fortfarande problem på vissa greener vilet gör att puttnings säkerheten lämnar lite till övers att önska. Denna runda gav lite possitiva besked och poängmässigt slutade jag på 32p. Dock så gjorde jag en qadruppel och en trippel på 2 av banornas par 3 hål. Har jättestora problem med bunkrar. Kommer ej ur dom och är mycket osäker när jag går ner i en bunker. Vet inte hur jag ska slå vilket resulterar i många bortkastade slag. detta är något jag måste lägga ner mer träning på framöver. I övrigt var spelet godkännt.

Spelade Kyssinges 1-18 från Vit tee och måste säga att det inte var så skrämmande faktiskt. Slutade dock på 28p men kan inte skylla det på att banan är direkt svår. Sumpar man utslagen och får kämpa för par istället för birdie så scorar man inte på någon bana. Tendensen att ibland quick hooka drivern dök upp igen. Längden är dock inte något problem med en uppmätt längd på 264m med drivern. Greenerna på kyssinge är mycket bra och det visade sig även i puttningen. Puttningen var helt klart godkänd.

Va väll inte så galen som bilden påskynnar. Snarare tvärt om. Lugn som en filbunke...*skratt*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar