Leta i den här bloggen

söndag 22 maj 2011

Spel på Kungsängen GK - Kings


idag så spelade jag för första gången Kings course på Kungsängen GK. Banan är högt slopad så med ett handicap på 6,4 får jag 9 slag från Gul Tee. Banan upplevdes dock inte så himla svår även om den i vissa delar är relativt lång. Men med några rundor i ryggen så borde den vara ganska human. Första nio spelade jag inte speciellt bra. Det började med en 4 putt för dubbelbogie. Känndes som jag hade "gips" eller hur de nu stavas för jag pullade 2 puttar från 1 m. Hål två missbedömde jag helt och slog ut med fel klubba vilket lämnade ett onödigt långt inspel som precis hamnade i greenbunkern.

Överlag så var spelstrategin inte direkt bra första nio och jag slutade på 13p med fler slag än poängen säger. På hål nio som ni ser ovan hamnade jag i högra greenbunkern och lyckades toppa bollen ut på parkerigen. Så första nio tar jag med mig som en läropeng till hur man inte ska lägga upp en spelstrategi.


Sista nio spelade jag bättre med 3 bidries som följd. Oavsett hur man gör en bidie så är den ju ett faktum lika gärna som att man gör en trippel vilket jag gjorde på hål 18 ovan. Jag slutade sista nio med 20 poäng och 2 över par vilket är ett mycket bra resultat. Inför 18 låg jag ett under men ett inspel som tyvärr blev för mycket vänster landade i greenslänten och sedan i vattnet vilket resulterade i en slutlig trippel.

Resultatet av rundan är dock att här borde jag kunna hamna på 5-7 över par när spelet stämmer. Detta då det är en kombination av både svåra och relativt enkla hål med ärliga och bra greener.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar